Fondsenwerving

De Stichting heeft geen stamvermogen en is volledig afhankelijk van de financiƫle steun van particulieren. De Stichting zal deze daarom in dankbare ontvangst nemen.

De Stichting heeft de ANBI-status verkregen en eventuele giften zijn, mits zij aan de daaraan gestelde eisen voldoen, fiscaal aftrekbaar.

Er bestaan hiertoe twee mogelijkheden:

1. U doet de gift eenmalig of hebt niet laten vastleggen dat u meerdere giften aan de instelling gaat geven. In dit geval geldt een drempelbedrag en een maximum (raadpleeg hiertoe Uw belastinggids of Uw adviseur).
  2. U doet een periodieke gift. U laat dan vastleggen dat u jaarlijks een gift doet aan de instelling. Het handigste is het voor dit doel door de Beslastingdienst opgestelde formulier hiervoor in te vullen. Zo weet u zeker dat uw overeenkomst voldoet aan de voorwaarden.
  3. U vindt dit formulier op de volgende website. https://download.belastingdienst.nl/belastingdienst/docs/overeenkomst_period_gift_in_geld_ib0802z5fol.pdf
  4. Vul op het formulier Uw en onze gegevens in (de naam van onze instelling is Reinier Elias Stichting en ons RSIN/fiscale nummer is 855 273 136).
  5. Na invulling het formulier gaarne opsturen naar Reinier Elias Stichting, p/a Secretaris, Dennenlaan 1, 8161 AN Epe.

Reinier Elias Stichting Secretariaat:
Dennenlaan 1
8161 AN Epe