RSIN Nummer

855.273.136

Beleidsplan

Het Bestuur heeft er voor gekozen om als zodanig niet ieder jaar een apart beleidsplan op te stellen maar tracht aan de doelstellingen van de Stichting invulling te geven door ieder jaar de aan giften ontvangen middelen alsmede het eventueel op het vermogen verdiende rendement, na reservering voor eventuele koopkrachtderving, uit te keren aan in aanmerking komende instellingen en projecten.

In 2018 werd al geconstateerd dat de middelen van de Stichting te beperkt zijn om, zoals ooit gehoopt, een volwaardig onderzoeksproject op enige schaal te kunnen ondersteunen. Wél bleek uit gesprekken met externe deskundigen behoefte aan intensivering van contacten tussen Nederlandse en internationale onderzoekers. Besloten werd een programma op te zetten voor reisstipendia om met name Nederlandse onderzoekers in staat te stellen onderzoekscentra in het buitenland en congressen te bezoeken om daar hun licht op te steken omtrent Lyme neuroborreliose te verbreiden. Hierover werd al eerder op deze website bericht. In 2019 nodigde de Stichting door middel van haar website en met op academische medische centra verspreide flyers in aanmerking komende instellingen en individuele onderzoekers een goed gedocumenteerde aanvrage in te dienen welke door het Bestuur op hun merites zouden worden beoordeeld.

Verslag van de uitgeoefende activiteiten

Nu het er naar uit ziet dat, ongetwijfeld mede door de Covid van 2020 veroorzaakte gebrek aan belangstelling voor reisstipendia, wil het Bestuur kijken naar andere projecten in het kader van de internationale “kruisbestuiving” alsmede kleinschalige studieprojecten op academisch niveau ondersteunen. Uiteraard blijft de mogelijkheid over om reizen naar het buitenland van wetenschappers met belangstelling voor Lyme en aanverwante ziekten te financieren.In 2023 kwam het Bestuur eenmaal formeel samen en onderhield verder intensief contact via de telefoon en de e-mail.

In 2023 - en ook in het huidige boekjaar - ondersteunde de Stichting de vertaling naar het Engels van het recent uitgebrachte boek “Komt een dokter bij de dokter” van Jolien Plantinga, arts, waarmee het mogelijk moet worden dit buitengewoon interessante en belangwekkende boek over met name de lacunes in het diagnosticeren van met Lyme geïnfecteerde patiënten ook op de Engelstalige markt te brengen. Dit boek moet nog op deze website besproken worden.

Beloningsbeleid

De leden van het Bestuur ontvangen geen vergoeding voor hun aanwezigheid en slechts bij uitzondering een vergoeding voor gemaakte onkosten.

Financiële Verantwoording

Baten en Lastenoverzicht 2023

Baten:

Financiële inkomsten: € 4.740

Bijdragen uit periodieke giften: € 3.500
Eenmalige Donaties: € 1,240

Totaal € 4.740

Lasten:

Bijdragen aan projecten € 2.265
Beheers­ en bankkosten € 251

Toevoeging aan Eigen Vermogen: € 851 negatief

Het resultaat werd in mindering gebracht op het eigen vermogen op de balans. Eigen vermogen per 31 december 2022 € 21.507.

Financiering werd gegeven aan twee medische onderzoeken en aan de vertaling naar het Engels van een recent geschreven boek (zie boven)

Reinier Elias Stichting Secretariaat:
Dennenlaan 1
8161 AN Epe